Oldalak

2016. május 4., szerda

Birkatöke

A pásztoroknál, de úgy általában a régiségben nem pazaroltak a az emberek.
Amit adott a Jóisten azt felhasználták.
Egy jó barátommal többek között vágtunk egy kost a hétvégén. Szép megtermett, több mint két éves cigája kos volt. Ügyesen ment a vágás, tisztelettel, úgy ahogy az Öregek tanítottak. A nyúzás is jól ment. A barátomnak, ki most tőlem tanult, mint egykor én is, kézre állt a kés.
Mindenből lett bőséggel, hála érte a teremtőnek. Amit lehet felhasználunk, minél kevesebb menjen bitangba.
A húsán kívül a szőrme is kidolgozásra kerül. Jó meleg prém lesz belőle. Hűvös éjszakákat enyhítő lágy takaró.
Volt időnk, így szépen leszedtük a hájat, fagyút is. Hétfőn azt is kisütöttem. Hát lett is bőven, majdnem tele lett a befőttes üveg. Jó fajta gyógyír készül majd belőle gyógynövényekkel. Bár már így magában is gyógykenőcs.
Van még valami, amit felhasználtunk. Tudom egyesek elképzelni sem tudják, valljuk be honnét is tudnák, milyen finom csemegét is kaptunk.
Félre tettem a kos tökét. Igen a heréket.
Este hagymán meg reszteltem a karikákra vágott birkatökét. Csak módjával fűszereztem, nehogy elvegye az ízét, majd tojást ütöttem rá.
Bevallom életemben először készítettem. Kissé óvatosan kóstoltam én is.
Hát valami fenséges csemege. Azt kell mondjam, tudtak élni ezek a pásztorok!
Az már csak hab a tortán, hogy a világ nagy részén igen drága csemege. Afrodiziákumnak tartják, helyre állítja a renyhe férfiasságot. Talán nem ártana népszerűsíteni, sőt tán receptre is adhatnák.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése